IMCEAEX i NDR

This post is also available in: angielski

Problem nie jest częsty ale dość denerwujący i zazwyczaj niezrozumiały dla użytkowników

Najczęściej występuję w przypadku usunięcia skrzynki i ponownego utworzenia na tym samym koncie AD, np. przy zwolnieniu i ponownym przyjęciu pracownika .

Zdarza się też przy migracjach.

Użytkownik wysyłając maila do odbiorcy , do którego wcześniej wiadomości dochodziły bez problemu , otrzymuje raport niedostarczenia z poniższym komunikatem:

Dostarczenie do wymienionych adresatów lub grup nie powiodło się: 

User Testowy

Nie można znaleźć wprowadzonego adresu e-mail. Sprawdź adres odbiorcy i spróbuj ponownie wysłać wiadomość. Jeśli problem będzie nadal występował, skontaktuj się z pomocą techniczną.

Informacje diagnostyczne dla administratorów: 

Generowanie serwera: server01.exchange

IMCEAEX_O=Company_OU=EXCHANGE+20ADMINISTRATIVE+20GROUP+20+28FYDIBOHF23SPDLT29_CN=RECIPIENTS_CN=user@xxx.xx
#550 5.1.1 RESOLVER.ADR.ExRecipNotFound; not found ##

I teraz pojawia się pytanie: Dlaczego ?

Skrzynka istnieje , adres SMTP jest prawidłowy, maile od innych nadawców dostarczane są bez problemu…

Trop prowadzi do Outlooka i auto uzupełniania adresów. Osoba wysyłająca, ma w cache Outlooka zapamiętany stary adres odbiorcy. Adresując wiadomość , Outlook automatycznie podpowiada adres , na który wcześniej były wysyłane wiadomości.

A dla adresów wewnętrznych Outlook używa LegacyExchangeDN i te własnie adresy są przechowywane w cache. A nasz  odbiorca adres SMTP ma ten sam , ale LegacyExchangeDN już nie zawsze.

Jakie są wyjścia z takiej sytuacji ?

Najprostszym rozwiązaniem jest usunięcie starego wpisu z sugerowanych kontaktów Outlooka i ponowne wybranie z książki adresowej. Adres zostanie zapamiętany prawidłowo i problem sam się rozwiąże.

No tak ale to rozwiązanie jest nieco uciążliwe dla użytkowników. No i nie bardzo zdaje egzamin przy większej ilości dotkniętych tym problemem nadawców.

Drugim wyjściem z sytuacji jest dodanie legacyExchangeDN jako adresu X500 do nowej skrzynki.

X500

X5002

maile

Działając proaktywnie powinniśmy przed usunięciem skrzynki sprawdzić i zachować gdzies ten atrybut. Sprawdzić możemy go poleceniem:

Get-Mailbox user |fl legacyExchangeDN

Ale zazwyczaj nie dysponujemy taką informacją.

W takim wypadku możemy odtworzyć adres na podstawie raportu NDR.

IMCEAEX_O=Company_OU=EXCHANGE+20ADMINISTRATIVE+20GROUP+20+28FYDIBOHF23SPDLT29_CN=RECIPIENTS_CN=user@xxx.xx

Adres X500 jaki powinniśmy wpisać będzie wyglądał nastepujaco:

/o=Company/ou=Exchange Administrative Group (FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=user
Print Friendly
Otagowany , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>