Microsoft Outlook 2010 Autocomplete problem

This post is also available in: angielski

 

Bardzo często zdarza się, że funkcja Microsoft Outlook autocomplete przestaje działać przez co Outlook przestaje podpowiadać adresy email podczas tworzenia nowej wiadomości.

We wcześniejszych wersjach Microsoft Outlook (2007), sugerowane kontakty wykorzystywane w funkcji autocomplete były przechowywane w pliku .nk2 w profilu użytkownika na każdym komputerze.

Wraz z wprowadzeniem Microsoft Outlook 2010, sugerowane kontakty zostały umieszczone w skrzynce użytkownika w ukrytej wiadomości i tam są przechowywane.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, użytkownik niezależnie od komputera na którym się loguje, zawsze będzie miał dostępne sugerowane kontakty, które przechowywane są w jego skrzynce.

 

Niestety czasami funkcja podpowiedzi sugerowanych kontaktów w Microsoft Outlook 2010 autocomplete przestaje działać.

 

Jak naprawić Microsoft Outlook 2010 Autocomplete:

Poniżej przedstawione są sposoby pomagające naprawić funkcjonalność Outlook Autocomplete:

Na początku dobrze jest zrobić kopię sugerowanych kontaktów eksportując je z Outlooka do jakiegoś folderu na komputerze.

Następnie otwieramy Microsoft Outlook i przechodzimy do:

File –> Options –> Mail –> Send Messages

tutaj sprawdzamy czy opcja Use Auto-Complete List to suggest names it jest zaznaczona, jeżeli jest to przechodzimy do następnych kroków, jeżeli opcja ta nie była zaznaczona to ją zaznaczamy i sprawdzamy czy teraz Outlook będzie podpowiadał ostatnio wpisywane adresy.

Zamykamy Microsoft Outlook

Przechodzimy do:

C:\Users\username\AppData\local\Microsoft\Outlook\RoamCache

odnajdujemy wszystkie pliki z nazwą Autocomplete i przenosimy je do innego folderu

uruchamiamy Microsoft Outlook i sprawdzamy czy działa funkcja autocomplete, tworzymy emaila, wpisujemy odbiorcę, wysyłamy, następnie zamykamy Outlook, ponownie uruchamiamy i tworzymy emaila wpisując jako odbiorcę adres email który wpisywaliśmy przed chwilą. Jeżeli Autocomplete nadal nie działa wykonujemy dalsze kroki:

Zamykamy Outlook i przechodzimy do:

C:\Users\username\AppData\local\Microsoft\Outlook\RoamCache

ponownie przenosimy wszystkie pliki Autocomplete do innego folderu, a następni uruchamiamy Outlooka z paska Uruchom poprzez wpisanie polecenia jak poniżej z wykorzystaniem Outlook commandline switch:

outlook.exe /cleanautocompletecache

 

Ponownie uruchamiamy Microsoft Outlook i sprawdzamy działanie Autocomplete.

Jeżeli nadal nie działa, ponownie przenosimy pliki Autocomplete z profilu użytkownika.

Następnie w Outlooku odznaczamy opcję: Use Auto-Complete List to suggest names

Zamykamy Outlook i otwieramy ponownie, zaznaczamy opcję: Use Auto-Complete List to suggest names

Po czym ponownie zamykamy i otwieramy program Microsoft Outlook.

Następnie sprawdzamy czy funkcja Outlook Autocomplete zaczęłą działać. W tym celu tworzymy nową wiadomość, wpisujemy adresata, wysyłamy, zamykamy Outlooka i ponownie otwieramy, tworzymy nową wiadomość i wpisujemy adres email jaki był wpisany przed chwilą.

Więcej na temat Microsoft Outlook command line switches można przeczytać tutaj:

Outlook command-line switches

 

 

Print Friendly
Otagowany , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>