Exchange 2010 usuniecie mobile device blad The ActiveSyncDevice Cannot be Found

This post is also available in: angielski

Jeżeli dla jakiejś skrzynki próbujecie usunąć lub wyczyścić urządzenie mobilne (Mobile Device) tak aby już więcej nie było połączone z kontem emailowym, możecie czasami otrzymać błąd:

The ActiveSyncDevice Cannot be Found

Błąd ten spowodowany jest tym, że użytkownik do którego należy skrzynka był przenoszony do innego OU po podłączeniu urządzenia. Przez co odwołanie do urządzenia jest nieprawidłowe ponieważ zawiera „ścieżkę” do poprzedniego OU z którego użytkownik został przeniesiony.

Jest to spowodowane tym, że Exchange nie aktualizuje informacji dla urządzenia mobilnego o tym że użytkownik został przeniesiony w Active Directory.

Jeżeli wykonacie polecenie Get-ActiveSyncDeviceStatistics dla danej skrzynki jak poniżej:

Get-ActiveSyncDeviceStatistics -mailbox JSmith | select DeviceId, Identity

w wyniku otrzymamy:

DeviceID                 Identity
--------                 --------
androidc1640524549       domain.local/Users/Test1/Smith John/.....
androidc2040902280       domain.local/Users/Test2/Smith John/.....

następnie wykonamy polecenie Get-ActiveSyncDevice dla tej samej skrzynki jak poniżej:

Get-ActiveSyncDevice -Mailbox JSmith | select DeviceId, Identity

w wyniku otrzymamy:

DeviceID                 Identity
--------                 --------
androidc1640524549       domain.local/Users/Test2/Smith John/.....
androidc2040902280       domain.local/Users/Test2/Smith John/.....

Możecie zobaczyć, że wyniki obu zapytań się różnią w polu Identity dla tych samych DeviceId.
Jest to właśnie spowodowane tym, że Get-ActiveSyncDeviceStatistics nie pobiera informacji o nowej lokalizacji użytkownika w AD, tylko przechowuje lokalizację w której użytkownik był w momencie pierwszego podłączania urządzenia mobilnego.

 

Rozwiązaniem problemu z usunięciem mobile device jest porównanie obu wpisów Identity otrzymanych z poleceń Get-ActiveSyncDeviceStatistics oraz Get-ActiveSyncDevice.

Teraz możemy usunąć wybrane urządzenie podając jego DeviceID jak poniżej:

Remove-ActiveSyncDevice -Identity $(Get-ActiveSyncDevice -Mailbox JSmith | where {$_.DeviceId -like "androidc1640524549"} | select Identity).identity

 

Jeżeli natomiast chcemy wyczyścić dane na tym urządzeniu zamiast Remove-ActiveSyncDevice musimy użyć Clear-ActiveSyncDevice i jeżeli dodatkowo użyjemy -NotificationEmailAddresses otrzymamy email z informacją gdy operacja wyczyszczenia zostanie wykonana.

Clear-ActiveSyncDevice -Identity $(Get-ActiveSyncDevice -Mailbox JSmith | where {$_.DeviceId -like "androidc1640524549"} | select Identity).identity -NotificationEmailAddresses admin@domain.com

 

Jeżeli chcecie uzyskać informacje, które urządzenia dla danej skrzynki mają nieaktualne informacje w Identity możecie użyć poniższych poleceń:

$name = $(Get-Mailbox JSmith).Name
$ASdevices = @(Get-ActiveSyncDevice | where {$_.UserDisplayName -like "*$name"})
foreach ($ASdevice in $ASdevices)
{
 $ASdevstats = Get-ActiveSyncDeviceStatistics $ASdevice

 if ($($ASdevice.Identity.ToString()) -ne $($ASdevstats.Identity.ToString())) 
 {
  Write-Host "Wrong Identity"
  Write-Host $ASdevice.Identity
  Write-Host $ASdevstats.Identity
 }
}

 

 

Print Friendly
Otagowany , , , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>