This post is also available in: angielski
Ostatnio informowaliśmy o problemach jakie pojawiły się po udostępnieniu przez firmę Apple nowej wersji swojego systemu iOS6. Problemy te występowały podczas połączenia urządzeń z iOS6 do skrzynek znajdujących się na Exchange. O problemach tych pisaliśmy tutaj:
Aktualizacja do iOS 6 korporacyjnie wstrzymana dla urządzeń z pocztą Exchange
W związku z rosnącymi zgłoszeniami supportowymi do Microsfot dotyczącymi problemów z obsługą spotkań w kalendarzach skrzynek umieszczonych na Exchange, które to problemy były spowodowane obsługą spotkań za pomocą urządzeń z iOS6, firma Microsoft postanowiła opublikować listę zaleceń w celu zmniejszenia ilości tych problemów.
Problemy te zostały potocznie nazwane – meeting „hijacking” – i dotyczą przejmowania roli właściciela spotkania w przypadku otwierania wezwania na spotkanie w programie Outlook a następnie na urządzeniu z iOS6.
Microsoft nie omieszkał poinformować, że rozmawia z firmą Apple na temat rozwiązania tego problemu informując przy okazji, że wprowadzenie iOS6 tylko pogłębiło problem który wcześniej też się pojawiał.
Kroki proponowane przez Microsoft które należy podjąć aby jak najbardziej ograniczyć występowanie problemu Kalendarza Exchange oraz urządzeń z iOS6 prezentujemy poniżej.
w skrócie:
- nie obsługiwać zaproszeń na spotkania na urządzeniach z systemem iOS6
- zmienić połączenie do skrzynki na POP3/IMAP4 dla urządzeń z iOS6 (utrata dostępu do kalendarza czy kontaktów),
- używać OWA a nie natywnego klienta iOS,
- blokada aktualizacji do urządzeń do wersji systemu iOS6
- czekać aż pojawi się konkretne rozwiązanie
Dodatkowo polecamy zapoznanie się z poniższymi dwoma linkami w których opisane są problemy występujące z iOS6 i Exchange:
Current issues with Microsoft Exchange ActiveSync and third-party devices
Meeting in Attendee’s Calendar Loses Track of the Meeting Organizer
Poniżej kroki proponowane przez Microsoft:
- Tell users not to take action on calendars on iOS We’re not seeing this particular issue if users don’t take action on their calendar items (for example, accept, delete or change meetings).
- Switch iOS users to POP3/IMAP4 Another option is to switch users over to POP/IMAP connections. This will remove calendar and contacts functionality while allowing users to still use email (though the email may shift to pull from push while using these protocols).
- 3rd party clients/OWA Moving impacted users over to another email client that is not causing these issue for your organization may help alleviate the pain here. There are a number of other client options (OWA being one of them of course). Numerous clients are available in mobile application stores. We don’t recommend any particular client.
- Block delegates Many of the issues we are seeing involve delegates. An admin can take the less drastic step of using the Allow/Block/Quarantine list to block only users who are delegates, or have a delegate, to minimize the impact here.
- Block iOS 6 devices Exchange server comes with the Allow/Block/Quarantine functionality that enables admins to block any device or user.
- Tell users not to upgrade to iOS 6 or to downgrade their devices – This solution may work as a temporary fix until Apple provides a fix but many users may have already made the decision to update.
- Wait We do not have any information on the timeline of a fix from Apple but if this timeline is short, this may be the easiest course of action. Please contact Apple about any potential fix or timeline for its delivery.
- Microsoft support team has also published a KB article on this issue that you can read here. And we will update this post when a fix is available or we have additional information.