Lync Online – nowe raporty aktywności

This post is also available in: angielski

Micorosft Lync Online team udostępnił nowe raporty w konsoli admin center w Office 365.

Raporty te obrazują aktywność użytkowników oraz używanie trzech komponentów dostępnych w Lync Online.

Do tej pory podobne informacje można  było uzyskać jedynie za pomocą powershell.

Od tej pory jest to znacznie prostsze.

Pierwszy z raportów przedstawia aktywność użytkowników Microsoft Lync Online.

Active users – obrazuje liczbę użytkowników którzy zalogowali się do Lync i wzięli udział w sesjach P2P lub w konferencjach. Oczywiście okres z jaki ma być wyświetlony raport jest definiowany przez użytkownika.

LyncOnlineReportActiveUsers

 

 

Kolejny raport to: Total audio or video minutes

Jak sama nazwa wskazuje jest to całkowita liczba minut połączeń audio lub video w okreslonym czasie.

LyncOnlineReportVideoorAudio

 

Ostatnim z nowych raportów jest Total audio/video conferencing minutes oczywiście też w określonym czasie.

LyncOnlineReportTotalVideoorAudio

 

 

Raporty dostępne są w Office 365 admin center w menu reports.

Dodatkowo znajdziecie tam już dostępne raporty:

  • Peer to peer session reports:
    • Total # of P2P sessions
    • # of IM sessions
    • # of audio sessions
    • # of video sessions
    • # of application sharing sessions
    • # of file transfer sessions
  • Conference reports:
    • Total # of conferences
    • # of IM conferences
    • # of AV conferences
    • # of application sharing conferences
    • # of web conferences
    • # of telephony conferences

Pojawianie się nowych raportów nie oznacza oczywiście że w niedługim czasie zablokowana zostanie możliwość do uzyskiwania podobnych danych za pomocą PowerShell.

Poniżej prezentujemy również dostępny na Office 365 wykaz CMDlet-ów przeznaczonych do otrzymywania informacji podobnych do owych raportów w połączeniu z REST reporting web service.

 

Office 365 admin center PowerShell cmdlet REST reporting web service
  • Active users
  • Get-CsActiveUserReport
  • CsActiveUserDaily
  • CsActiveUserWeekly
  • CsActiveUserMonthly
  • CsActiveUserYearly
  • Total P2P audio minutes
  • Total P2P video minutes
  • Get-CsP2PAVTimeReport
  • CsP2PAVTimeDaily
  • CsP2PAVTimeWeekly
  • CsP2PAVTimeMonthly
  • Total A/V conference minutes
  • Get-CsAVConferenceTimeReport
  • CsAVConferenceTimeDaily
  • CsAVConferenceTimeWeekly
  • CsAVConferenceTimeMonthly
  • Total # of P2P sessions
  • # of IM sessions
  • # of audio sessions
  • # of video sessions
  • # of application sharing sessions
  • # of file transfer sessions
  • Get-CsP2PSessionReport
  • CsP2PSessionDaily
  • CsP2PSessionWeekly
  • CsP2PSessionMonthly
  • Total # of conferences
  • # of IM conferences
  • # of AV conferences
  • # of application sharing conferences
  • # of web conferences
  • # of telephony conferences
  • Get-CsConferenceReport
  • CsConferenceDaily
  • CsConferenceWeekly
  • CsConferenceMonthly

 

Dzięki temu w zależności od potrzeby możecie korzystac z gotowych raportów dostępnych z poziomu GUI, dzięki którym szybko uzyskacie potrzebne informacje, lub korzystać z PowerShell-a w celu tworzenia zbiorczych raportów.

Każdy z tych sposobów pozwoli wam przeanalizować wykorzystanie okreslonych usług w waszej organizacji w podziale na użytkowników oraz dostępne metody komunikacji.

Więcej informacji możecie znaleźć na stronie Office 365 Technology

Print Friendly
Otagowany , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>