Microsoft Lync 2013 nie aktualizuje stanu obecności z kalendarza Outlook

This post is also available in: angielski

Lync2013Od początku kiedy zainstalowaliśmy u siebie klienta Microsoft Lync 2013, mieliśmy problem z tym, że Lync 2013 nie aktualizował statusu na podstawie spotkań wpisanych do kalendarza.

Efektem tego było to, że sami musieliśmy ustawiać status klienta Lync 2013 np na Busy kiedy w kalendarzu było wpisane spotkanie, a potem przestawiać go na Available.

Próbowaliśmy różnych sposobów aby status był automatycznie aktualizowany: ponowna instalacja klienta, usuwanie wszystkich danych z katalogu:

C:\Users\rszatkowski\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\Lync

usuwanie i tworzenie konta na serwerze Lync.

Niestety nic nie pomagało, dlatego w ten weekend postanowiliśmy w końcu zająć się tematem na poważnie.

 

Jak się okazało po chwili poszukiwania znaleźliśmy artykuł KB2804472, opublikowany przez Microsoft w dniu 17.01.2013, który rozwiązał ten problem.

Okazało się, że problemem, który powoduje brak aktualizacji statusu klienta Microsoft Lync 2013 jest główny adres SMTP przypisany do skrzynki emailowej.

Jak bowiem wynika z tego artykułu główny adres SMTP przypisany do konta emailowego, które ma włączonego Lynca, musi składać się tylko i wyłącznie z małych liter.

Jest to naszym zdaniem bardzo dziwne zachowanie, ponieważ raczej większość emaili na serwerach Microsoft Exchange tworzonych jest tak, że pierwsze litery imienia oraz nazwiska są wpisane z dużej litery.

W takim przypadku w momencie wdrożenia wszystkim klienta Lync 2013, nagle mielibyśmy mnóstwo użytkowników niezadowolonych z działania nowego klienta.

Rozwiązaniem problemu, a właściwie jego obejściem rekomendowanym przez Microsoft jest oczywiście zmiana głównego adresu SMTP tak aby składał się on tylko z małych liter.

Niestety operacje taką nie da się przeprowadzić w prosty sposób w konsoli EMC, ponieważ przepisanie adresu z małymi literami dla konsoli nie jest żadną zmianą rozpoznawalną przez konsolę EMC i ponownie adres jest wpisany tak jak był z dużymi literami.

Dopiero wprowadzenie dowolnej zmiany w adresie np.: poprzez dopisania dodatkowego znaku, pozwala na zapisanie nowego adresu z uwzględnieniem małych liter.
Po tym zabiegu musimy ponownie edytować adres i usunąć dopisany znak.

Mamy nadzieję, że opisany problem dotyczący Microsoft Lync 2013 nie zostanie zamieciony pod dywan przez firmę Microsoft i w najbliższej aktualizacji lub CU dla Microsoft Lync zostanie on poprawiony.

 

 

Print Friendly
Otagowany , .Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>