This post is also available in: angielski
Jeżeli posiadacie środowisko Microsoft Exchange 2010 z DAG oraz CAS Array, i chcielibyście odzyskiwać backup granularnie za pomocą Symantec Netbackup. to możecie spotkać się błędem:
2013-02-08 09:54:11 - Error bpbrm(pid=7200) bpcd on casarray.domain.local exited with status 48: client hostname could not be found 2013-02-08 09:54:11 - Info tar32(pid=0) done. status: 48: client hostname could not be found 2013-02-08 09:54:11 - Error bpbrm(pid=7200) client restore EXIT STATUS 48: -Your data has been truncated.
lub
Error bpbrm (pid=4046) from client <cas array name>: ERR - unable to create object for restore: \\dagname\Microsoft Information Store\Mail Store\Database\User, name [nuser], rai error = 6 Error bpbrm (pid=4046) client restore EXIT STATUS 5: the restore failed to recover the requested files From the detailed status of the job in the Activity Monitor: Error bpbrm (pid=4046) cannot connect to <cas array name>, Operation now in progress (150) Error bpbrm (pid=4046) client restore EXIT STATUS 58: can't connect to client
Problem ten występuje ponieważ Netbackup próbuje skomunikować się ze swoim serwisem na adresie który jest podany dla CAS Array.
Jak wiadomo CAS Array jest tworem „wirtualnym” więc nie ma żadnego serwisu, teoretycznie powinien to zapytanie przekazać dalej do serwerów Exchange CAS które należą do CAS Array ale tego nie robi.
W związku z tym próba odzyskania backupu kończy się błędem.
W celu zweryfikowania błędu otwieramy na serwerze Netbackup konsolę CMD i wpisujemy:
bptestbpcd -client CAS_Array_Name
zostanie wówczas zwrócony błąd niedostępności adresu.
Aby rozwiązać ten problem otwieramy plik hosts na sewerze Netbackup i wpisujemy do niego dla adresu CAS Array adres IP jednego z naszych serwerów z rolą CAS.
10.150.1.60 MXCASARRAY
Dzięki temu serwer Netbackup podczas próby połączenia z MXCASARRAY będzie tak naprawdę łączył się bezpośrednio z serwerem CAS.
Ponownie otwieramy CMD i sprawdzamy:
bptestbpcd -client CAS_Array_Name
Tym razem serwer bez problemów powinien znaleźć serwis Netbackup na CAS_Array_Name a tak naprawdę na serwerze CAS który wpisaliśmy w pliku hosts.
Problem opisany jest na stronie Symantec Support:
Exchange 2010 GRT restore fails with rai error = 6